Over Mink

Reclamebureau Mink

Reclamebureau Mink werd op 11-01-1993 opgericht door Steven Neirynck en Marijke Van der Haegen, allebei copywriter- conceptualist met een specialisatie in Direct Marketing.

Van meet af aan was het de opzet van Mink om klanten bij te staan over de hele communicatielijn en te begeleiden in hun marketingplannen. Het uitgangspunt: directe communicatie voor direct resultaat. En dat voor élke vorm van communicatie.

Mink gaat geen enkele uitdaging uit de weg en onze klanten weten dat. Onze flexibiliteit en hands-on mentaliteit belonen zij met hun loyaliteit. Ook onze medewerkers staan vol achter deze aanpak. Ook zij zijn dan ook erg trouw aan Mink. 

5 criteria voor online en offline communicatie om HOGER te scoren 

Helder, Onderscheidend, Geloofwaardig, Engaging, Relevant: dat zijn onze 5 criteria van doeltreffende en overtuigende communicatie om hoger te scoren.

Slechte reclame kost evenveel als goede reclame. Toch zien we van het eerste meer in de wereld dan van het tweede.

Omdat uw ROI bij ons op de voorgrond staat, toetsen we elke commerciële communicatie-uiting af aan de volgende 5 vragen alvorens haar de wereld in te sturen:

  1. is de boodschap helder en éénduidig?
  2. onderscheidt de boodschap zich van de concurrentiële communicatie?
  3. is ze geloofwaardig?
  4. spoort de boodschap actie aan bij de ontvanger?
  5. is de boodschap relevant voor de doelgroep?

Deze 5 criteria zijn universeel voor elke reclame-uiting: klassiek of modern, het maakt niet uit. 

Mink bouwde zijn eerste website al in 1998

Als het in 1998 een uitdaging was om bij de early adopters te zijn die websites bouwden, dan zeker vandaag. Toen waren er al zo’n 2 miljoen websites (wereldwijd); vandaag zijn dat er bijna 2 miljard! In die dagen waren de mogelijkheden en de concurrentie online beperkt, vandaag moet een website veel meer zijn dan een pagina met informatie.

Een website moet de bezoeker charmeren, verrassen, informeren, engageren. Hij moet technisch tip top in orde zijn, anders wordt u niet gevonden. Hij moet snel zijn, knap en intelligent. We hebben het nog steeds over een website!

Wie had toen kunnen vermoeden dat het internet zo’n prominente plaats in de wereld zou innemen? Meer dan dat, het heeft de manier waarop we met elkaar communiceren grondig veranderd. 

Webcommunicatie is nu een essentieel onderdeel van uw communicatiemix

Een bedrijf kan het zich vandaag de dag niet permitteren om géén website te hebben. En eigenlijk kan een bedrijf het zich zelfs niet permitteren om een slechte website te hebben.

Webcommunicatie is een inherent deel geworden van de communicatiemix. Dat komt voornamelijk door het gedrag van de consument. Vroeger ging de consument online, vandaag is het omgekeerd: de consument kiest bewust om soms offline te gaan.

Online zijn is een levensstijl geworden. In die mate zelfs dat mensen soms kiezen om een offline vakantie te nemen. Even weg van die intense informatiestroom.

Daarom is sterke webcommunicatie essentieel voor elk bedrijf. 

Sterke webcommunicatie vergt een sterk en multidisciplinair team

Het spreekt voor zich dat in de 25 jaar dat het internet gegroeid is tot wat het is, er technisch ook veel veranderd is. In het begin klaarden een copywriter en een webdesigner de klus om een internet pagina te vullen. Nu staat er achter elke goede website een multidisciplinair team.

Zoals gezegd, verschillen de criteria voor webcommunicatie niet met die van klassieke communicatie. Maar webcommunicatie heeft veel onderdelen die stuk voor stuk goed moeten zitten om tot een geslaagde communicatietool te komen.

Wat u op uw scherm ziet is slechts 10% van wat een website maakt. De overige 90% bevindt zich onder de waterlijn. Dat is ook wat het zo moeilijk maakt om offertes van website bouwers te vergelijken. Wanneer u gaat vergelijken, probeer te achterhalen wat de onderdelen zijn die ze aanbieden (tip: het zijn er 8).

Bij Mink vindt u deze 8 factoren allemaal onder één dak. Dat is vrij uniek en het maakt communicatielijnen korter, efficiënter en commercieel voordeliger. 

8 factoren die het succes van uw webcommunicatie bepalen. 

Deze 8 factoren hebben we het Mink-ijsbergmodel gedoopt. Wat u op uw scherm ziet is de berg boven de waterlijn. Dat is wat uw website aantrekkelijk maakt voor de bezoeker. Dat de bezoeker uw website überhaupt al gevonden heeft, is helemaal te danken aan de factoren ónder de waterlijn.

Omdat we met dit model werken, kan een team van 5 à 6 specialisten alle onderdelen perfect op elkaar afstemmen. Zo bouwen we een goede website zonder tijdverlies en tegen een faire prijs.

Uw webcommunicatie is bij Mink gegarandeerd effectief en efficiënt. 

Uw website onderhouden is winst op lange termijn 

Ook na de lancering van uw website blijft Mink aan uw zijde. Wil een website relevant blijven dan heeft hij regelmatig onderhoud nodig. Zowel technisch als inhoudelijk. Het is een onvermijdelijk gevolg van een website hebben. Dat is mede te wijten aan de snelle evolutie van het internet. 

 

1. Het Mink Technical Maintenance-programma

Zoals de naam zegt, is dit programma gericht op de technische kant van uw website. Standaard voeren we 3 types updates uit:

  1. updates voor browsers: browsers voeren allemaal geregeld hun eigen updates door en die kunnen een grote impact hebben op het uiterlijk en de werking van uw website.
     
  2. updates voor devices: de toestellen waarmee we op het internet gaan, evolueren alsmaar sneller. Ze verschillen ook allemaal van elkaar en voeren ook weer hun eigen updates door die de werking van uw website op dat toestel beïnvloedt.
     
  3. veiligheidsupdates: hackers worden alsmaar slimmer in het ondermijnen van websites. Ook als u geen webshop heeft, kan u toch schade toegebracht worden.

Daarnaast luisteren we ook naar u: heeft u problemen ondervonden? Links die niet werken? Afbeeldingen die niet laden? 

 

2. Het Mink Marketing Maintenance-programma

Dit programma heeft de commerciële relevantie van uw website op het oog. U krijgt om de 1, 2, 3 of 4 maanden (naar keuze) een overzichtelijk rapport met de belangrijkste commerciële parameters, zoals:

  • evolutie van uw keywords in Google AdWords
  • gerealiseerde doelen
  • gerealiseerde verkopen

En meer. In het rapport leest u ook onze conclusies en concreet advies voor verbeteringen, uitbreidingen, of aanvullende reclame (zowel online als offline). 

Reclamebureau Mink: directe communicatie voor direct resultaat!

Reclamebureau Mink bestrijkt het volledige communicatieveld en bijna alle reclame- en communicatiedisciplines (zowel digitaal als in print).
U kan bij ons ook terecht voor:
 

  • merkcommunicatie:
    bedenken merknamen, ontwerp en design van merklogo's, verpakkingen, labels,...
  • POS- en instorecommunicatie:
    floordisplays, toonbankdisplays, counterhangers, schapcommunicatie, winkelcommunicatie, ...
  • promotionele communicatie:
    bus aan busfolders, newsletters,..
  • salesondersteunende communicatie:
    productfolders, catalogi, technische fiches, manuals,...
  • mediacommunicatie, TV en print:
    advertenties, affichage, radio-commercials, TV-spots,..
  • corporate communicatie:
    ontwerp van bedrijfslogo's en bijhorende huisstijl, opstellen corporate identity manuals, bedrijfsvoertuigen, bedrijfsfilms, beurscommunicatie, personeelsadvertenties,...
  • interne bedrijfscommunicatie:
    bedrijfsbladen, bedrijfsposters, campagnes rond veiligheid, HR, gezondheid en welzijn op het werk,...

Bekijk onze offline referenties op mink.be

Bekijk onze referenties!