SEA en online adverteren: adverteren met Google, met Facebook, met LinkedIn en zovele anderen!

Hoe meer zielen, hoe meer conversie

SEA (Search Engine Advertising) en online adverteren zijn ongeveer het digitaal equivalent van een advertentie

in een krant of weekblad. Maar ook niet helemaal. SEA en online adverteren komen met een aantal

overtuigende voordelen!

  • Alles is meetbaar!
  • U kunt uw budget te allen tijde aanpassen en kan al met een klein budget
  • Er zijn verschillende betaalmogelijkheden (CPC, CPA, CPM,…)
  • Advertenties kunnen heel eenvoudig aangepast worden
  • U kunt zeer specifiek uw doelgroep bepalen
  • U kunt zelfs de locatie heel concreet afbakenen

Klinkt goed toch? Er is dus niets dat u tegenhoudt om het eens te proberen. Maar hoe begint u daar nu aan?

Hoe moet u online adverteren?

Afhankelijk van het online medium dat u wilt gebruiken, is er een ander stappenplan. Met Google, bijvoorbeeld, heeft u eerst een Ads-account nodig. Maar vóór u kunt beginnen met adverteren, moet uw website aangemeld zijn bij Google Analytics zodat u een volledig beeld krijgt van de impact van uw campagnes. Dat is dus stap 1: kies het medium dat het beste past bij uw marketingdoelen.

Wanneer u alles ingesteld heeft, kunt u beginnen met advertenties maken. Naargelang het medium en het formaat moet u al dan niet afbeeldingen voorzien en de copy aangepassen. Een advertentie op Google is bijvoorbeeld kort en krachtig; een inmail in LinkedIn is heel persoonlijk.

U voelt ‘em al aankomen: de copy is heel belangrijk. Net zoals bij andere webcopy moet u dus eerst een zoekwoordonderzoek doen om te weten welke woorden mensen gebruiken om uw product of dienst te zoeken. Het zijn namelijk die woorden die uw advertenties activeren.

Succesvol online adverteren

Hoewel online adverteren veel voordelen heeft, komt er toch ook heel wat bij kijken. Advies van eenprofessional kan u al een heel eind op weg helpen om succesvol te adverteren. We bespreken graag met u wat de mogelijkheden zijn en ondersteunen u waar nodig.