E-mailmarketing inzetten?

Doen! Wees geen vreemde en laat wat van u horen.

E-mailmarketing is een van de eenvoudigste manieren om contact te houden met uw doelgroep en hen keer op

keer tot conversie te bewegen. Een succesvolle e-mailmarketing campagne:

  • is goed  voorbereid
  • bevat verschillende e-mails opgemaakt volgens het  see-think-do-care-earn-model
  • is deel van de algehele  marketingstrategie
  • is  GDPR-proof
  • leidt tot  conversies

Een van de belangrijkste kenmerken op lange termijn is dat u  consequent en regelmatig e-mails uitstuurt. Of u nu wekelijks, maandelijks of zelfs jaarlijks e-mailt, veel hangt af van de aard van uw bedrijf en andere communicatie die u voert naar uw klanten.

twee computers met handen vormen een hartje

Zorg voor een goed en degelijk e-mailplatform

Veel mensen denken dat ze hun gmail, hotmail of outlook account kunnen gebruiken voor hun emailmarketing. Dat raden we ten strengste af, want er zijn heel wat nadelen aan verbonden:

  • U komt  onprofessioneel over
  • Commercieel e-mailen mag niet: u riskeert zeer snel op de  blacklist terecht te komen.
  • Het  aantal e-mails dat u per dag kunt sturen is  beperkt (Hotmail: 100/dag, Gmail: 500/dag, Outlook: 300/dag). Bij misbruik wordt de limiet nog verder beperkt; bij Hotmail is dat tot nog slechts 10/dag.
  • De  privacy voorzieningen zijn  ontoereikend.

Met een serieus e-mailplatform, zoals Flexmail, kunt u veel meer!

  • Veel meer mensen tegelijkertijd aanschrijven
  • Mogelijkheid tot segmenteren van contacten, automatische laten bijwerken of uitschrijven
  • Betere afleverbaarheid
  • Betere privacy voorzieningen
  • Professioneel opgemaakte e-mails die er ook op mobiele toestellen goed uitzien
  • Meetbaarheid (ingebouwde analytische functies)
  • Mogelijkheid tot marketing automation

Hoe ziet een goede e-mail er uit?

Ook een goede e-mail opstellen is niet zo eenvoudig als het lijkt. Het begint al bij de  onderwerpszin. Is die geen eyecatcher, dan kunt u het wel vergeten dat die e-mail geopend wordt. Zorg ook dat uw e-mail altijd een meerwaarde is voor de ontvanger. Als u niets te zeggen heeft, zeg dan ook niets. Zo komt een “kent u me nog”- mail erg behoeftig over en daar heeft de ontvanger absoluut niets aan. Het geeft hem bovendien het gevoel dat hij voor u moet zorgen en dat voldoet niet aan het “what’s in it for me”-principe van de internetconsument. Last but not least, vergeet ook nooit, maar dan ook nooit om een call to action toe te voegen aan uw e-mails.

Starten met e-mailmarketing

Heeft u nieuws dat u aan de grote klok wil hangen? Of een promotie waar u zoveel mogelijk klanten van op de hoogte wil brengen? Dan is een e-mailing uitsturen de snelste weg.

Hulp bij het opmaken van uw strategie? Het schrijven van uw e-mails? Of besteed u liever alles uit? Laat u adviseren door het Mink-team voor een optimaal resultaat!