E-mailmarketing is een van de eenvoudigste manieren om contact te houden met uw doelgroep en hen keer op
keer tot conversie te bewegen. Een succesvolle e-mailmarketing campagne:
Een van de belangrijkste kenmerken op lange termijn is dat u consequent en regelmatig e-mails uitstuurt. Of u nu wekelijks, maandelijks of zelfs jaarlijks e-mailt, veel hangt af van de aard van uw bedrijf en andere communicatie die u voert naar uw klanten.
Veel mensen denken dat ze hun gmail, hotmail of outlook account kunnen gebruiken voor hun emailmarketing. Dat raden we ten strengste af, want er zijn heel wat nadelen aan verbonden:
Met een serieus e-mailplatform, zoals Flexmail, kunt u veel meer!
Ook een goede e-mail opstellen is niet zo eenvoudig als het lijkt. Het begint al bij de onderwerpszin. Is die geen eyecatcher, dan kunt u het wel vergeten dat die e-mail geopend wordt. Zorg ook dat uw e-mail altijd een meerwaarde is voor de ontvanger. Als u niets te zeggen heeft, zeg dan ook niets. Zo komt een “kent u me nog”- mail erg behoeftig over en daar heeft de ontvanger absoluut niets aan. Het geeft hem bovendien het gevoel dat hij voor u moet zorgen en dat voldoet niet aan het “what’s in it for me”-principe van de internetconsument. Last but not least, vergeet ook nooit, maar dan ook nooit om een call to action toe te voegen aan uw e-mails.
Heeft u nieuws dat u aan de grote klok wil hangen? Of een promotie waar u zoveel mogelijk klanten van op de hoogte wil brengen? Dan is een e-mailing uitsturen de snelste weg.
Hulp bij het opmaken van uw strategie? Het schrijven van uw e-mails? Of besteed u liever alles uit? Laat u adviseren door het Mink-team voor een optimaal resultaat!